aegve · Gestores de Viajes de Empresaasociación española gestores viajes empresa

  • Inicio
  • Nosotros
    • Quiénes somos
      • Código ético
    • Beneficios
    • Comunicados aegve
    • Proyectos solidarios AEGVE
    • Comunicacion
    • Contacto
  • Socios
    • Socios de AEGVE
    • Hazte Socio
    • Chester AEGVE
    • Anuario
      • Anuario 2023-2024
      • Anuario 2022-2023
      • Anuario 2021-2022
      • Anuario 2020-2021
      • Anuario 2019-2020
      • Anuario 2018-2019
    • Internacional
  • Noticias
    • Artículos y noticias
  • Eventos
    • Jornadas y Seminarios
    • Calendario completo 2025
    • Annual Meeting
      • Premios AEGVE 2024
      • Anteriores ediciones
    • International Summit Génova 2025
      • International Summit AEGVE 2025
      • Inscripción
      • Noticias
      • Anteriores ediciones
  • Área privada socios
    • Formación
  • Mi cuenta

CWT introduces new data-powered solutions to guide companies and traveling employees on resuming travel REACTIVACION

julio 17, 2020 · Aegve

Minneapolis, 16 July 2020 – CWT, the business-to-business-for-employees (B2B4E) travel management platform, today announces two new additions to its return to travel resources, which will further arm companies and their traveling employees with the information they need to make confident decisions in the rapidly evolving travel landscape:

1. Return to Travel dashboards: accessible to CWT clients in all markets, the dashboards amalgamate comprehensive global destination information to help travel managers assess risks and restrictions ahead of, during and after business trips; and

2. CWT Travel Essentials search: provides information on applicable restrictions, procedures and travel requirements based on specific travel itinerary details such as trip origin, destination, travel dates and traveler nationality. With rapidly changing circumstances across countries and an organization’s health and safety parameters, this helps business travelers and arrangers to make more informed and timely decisions. The tool is available on a publicly accessible page on the company’s website (mycwt.com) and via the myCWT mobile and web channels

“Central to CWT’s commitment to simplifying travel, these services augment the rich content we already provide customers and their employees, making it easier to assimilate their own risk and restrictions,” said Erica Antony, CWT’s Chief Product Officer. “Our new dashboards and search capability provide travel managers and travelers with curated information that is relevant to their individual programs and travel itineraries. We will continue to add to our resources to help support the wellbeing of our clients throughout the pandemic, and as they return to travel.”

CWT’s return to travel information services are consolidated from multiple third-party sources including government and health advisory sites, travel providers and universities, to help keep companies and their traveling employees connected to timely and relevant information. The information is aggregated using API connections, enabled by CWT’s innovative partnership strategy with key data and travel technology providers.

Temas relacionados

Artículos y noticias

Más en Artículos y noticias

  • International Summit AEGVE 2025

    International Summit AEGVE 2025

  • La IA generativa conquista a los viajeros españoles, su uso se duplica en un año

    La IA generativa conquista a los viajeros españoles, su uso se duplica en un año

  • La facilidad de reserva y la integración con sistemas internos, retos del Business Travel

    La facilidad de reserva y la integración con sistemas internos, retos del Business Travel

PRÓXIMOS EVENTOS

  • Jornada "CHECK IN GROUPS" Madrid

    Jornada "CHECK IN GROUPS" Madrid

    • 30/09/2025
    • Hotel Hyatt Regency Hesperia Madrid
    • 14:00 - 17:00
  • Jornada "CHECK IN GROUPS" Barcelona

    Jornada "CHECK IN GROUPS" Barcelona

    • 02/10/2025
    • Hotel Ilunion Les Corts Spa
    • 14:00 - 17:00
  • ver todos los eventos »
  • MÁS NOTICIAS

    Imbric amplía su flota de taxis en toda la península ibérica

    Boeing está finalizando la actualización del sistema de estabilización MCAS relacionado con los accidentes del 737 MAX

    España: cerrado para el turismo nacional, abierto para los europeos

    Los viajes de negocios esperan volver en 2023 pese al teletrabajo

    ¿Cuál es el nuevo significado del “duty of care” para los viajeros?

    REDES SOCIALES

    AEGVE
    aegve © 2025
    • Aviso Legal

    Esta web utiliza cookies para obtener datos estadísticos de la navegación de sus usuarios. Si continúas navegando consideramos que aceptas su uso. Más información

    • Inicio
    • Nosotros
      • Quiénes somos
        • Código ético
        • Back
      • Beneficios
      • Comunicados aegve
      • Proyectos solidarios AEGVE
      • Comunicacion
      • Contacto
      • Back
    • Socios
      • Socios de AEGVE
      • Hazte Socio
      • Chester AEGVE
      • Anuario
        • Anuario 2023-2024
        • Anuario 2022-2023
        • Anuario 2021-2022
        • Anuario 2020-2021
        • Anuario 2019-2020
        • Anuario 2018-2019
        • Back
      • Internacional
      • Back
    • Noticias
      • Artículos y noticias
      • Back
    • Eventos
      • Jornadas y Seminarios
      • Calendario completo 2025
      • Annual Meeting
        • Premios AEGVE 2024
        • Anteriores ediciones
        • Back
      • International Summit Génova 2025
        • International Summit AEGVE 2025
        • Inscripción
        • Noticias
        • Anteriores ediciones
        • Back
      • Back
    • Área privada socios
      • Formación
      • Back
    • Mi cuenta